Kapatılan kredi kartı nasıl açılır?

Kapatılan kredi kartını kullanıma açtırma işlemi, vatandaşlarımız tarafından oldukça merak ediliyor. Bazen borç, bazen farklı sebepler nedeniyle kredi kartımız banka tarafından kullanıma kapatılabiliyor. Hatta kendiniz bile, kredi kartını kullanmak istemediğiniz dönemlerde bankanızı arayarak kartın kullanıma kapatılmasını talep edebiliyorsunuz. Hal böyle olunca da, daha sonradan kapanan kredi kartını kullanıma açma ihtiyacı doğabiliyor. Endişelenmenize gerek yok, bu yazımızda hızlı bir şekilde kredi kartını kullanıma yeniden açabileceğiniz bazı yöntemlerden söz edeceğiz. Eğer kredi kartınız borcu yüzünden kapatıldıysa, bu kartı açtırmak için ilk olarak borcun tamamının ödenmiş olması gerekiyor. Borç ödenmeden kartın açılması pek mümkün değil. Peki kullanıma kapatılan kredi kartı nasıl açılır?

Kapatılan Kredi Kartı Nasıl Açılır?

Kredi kartınızı kapattıysanız, bunu nasıl kapattığınız oldukça önemli. Çünkü iptal edilen kredi kartları, genellikle imha edilmesi gerekiyor. Yani kredi kartınızı kapattıktan sonra kırıp atmış olmalısınız. Böylece buradan anlıyoruz ki, kredi kartını yeniden kullanıma açtığımızda eski kartı değil yeni kredi kartını kullanmaya başlayacağız.

Eğer gerekli koşulları yerine getiriyorsanız ilk olarak bankaya başvuru yapmanız gerekiyor. Eski kredi kartınız ile aynı özelliklere sahip olmasını istiyorsanız bunu da bankaya bildirmeniz gerekiyor. Böylece limit gibi özellikler de eski kartınız ile aynı olacak, sadece kart numarası ve son kullanma tarihi gibi bilgiler değişecektir. Elbette açtırmak istediğinizde kredi notunun da ilgili limiti kullanmaya uygun olması gerekiyor.

Kapatılan kredi kartını yeniden açmak için;

  • Müşteri hizmetlerini arayabilir
  • Şubelere giderek işlem yapabilirsiniz.

Kullanıma Kapatılan Kredi Kartı Yeniden Açılabilir Mi?

Evet, açılabilir. Ancak kredi kartını nasıl kapattığınıza göre de bu durum değişiklik gösterecektir. Yani, kredi kartını kullanırken tamamen iptal etmişseniz bunun için yapacak bir işlem bulunmuyor. Yeni bir kredi kartı başvurusu yapabilirsiniz.

Eğer kredi kartınız borcu yüzünden kapanmışsa da, kredi kartını yeniden kullanabilmek için borcun tamamen ödenmesi gerekiyor. Eğer borç avukata verilmemişse, kredi kartı geçici olarak kapatılıyor ve borç ödendikten sonra yeniden açılma imkanı olabiliyor. Fakat kredi kartının borcunu uzun süre ödememiş ve borcun avukata düşmesine sebep olmuşsanız, kredi kartı banka tarafından tamamen iptal ediliyor ve açılmıyor.

Kredi Kartım Borç Yüzünden İptal Edildi, Nasıl Açabilirim?

Borç yüzünden kapanan kredi kartı açılır mı diyorsanız, evet bunu açmak da mümkün. Ancak borcun durumu, yasal takipte olup olmaması gibi birçok etken göz önünde bulundurulmalıdır. Bankaların değerlendirme kriterleri de zaten bu şekilde ilerlemekte.

Kredi kartı borç yüzünden iptal olmuşsa, bu genellikle tedbir amaçlı geçici bir iptal olarak kabul ediliyor. Eğer uzun süre borcunuzu aksatmadıysanız, kredi kartı daha sonra ödeme yapılınca kullanıma açılıyor. Bu işlemler bazı bankalarda otomatik ilerlerken, bazı bankalarda ise müşteri hizmetlerini arayarak işlem yapmanız gerekebiliyor.

Aynı Limiti Kullanabilir Miyim?

Bu durumda aynı limiti kullanma ihtimaliniz ortadan kalkmış olabilir. Neden diyecek olursanız, kredi kartının borcunu geciktirdiğiniz için kredi notunuz da düşmüş olacak. Kredi kartını yeniden kullanıma açtığınızda ise bu limit üzerinden kullanım yapmanız mümkün olmayabilir. Banka, gerekli işlemleri zaten sizin yerinize halledecek ve gerekli görürse sıfırdan yeni bir limit başvurusunu sizin adınıza yapacaktır.

Dilerseniz daha sonra kredi kartına düzenli ödemeler yaparak kart limitinin yükselmesine yardımcı olabilirsiniz. Dilerseniz kredi kartı limit arttırma yöntemlerine de bakabilirsiniz.

Yapılandırmadaki Kredi Kartı Açılır Mı?

Yapılandırma sürecindeki kredi kartının da borcu yüzünden iptal olduğunu düşünürsek, açılması mümkün olmuyor. Zaten yapılandırma sürecinde kredi kartı tamamen iptal edilerek borç yeniden taksitlendiriliyor ve kullanımı da mümkün olmuyor.

Ancak dikkat etmeniz gereken bir farklı nokta daha var. Kredi kartınız iptal olmamış ve normal kullanmaya devam ederken yapılandırma işlemi yaparsanız kartınızı kullanmaya devam edebilirsiniz. Bu işlemler genelde ihtiyaç kredileri ile yapılır.

Kapatılan Kredi Kartı Nasıl Açılır?

  • Kayıp çalıntı nedeni ile kartın kapatılması
  • Şüpheli işlem sebebiyle kartın kapatılması
  • Borç yüzünden kartın iptal edilmesi
  • Güvenlik sebebiyle kartın işlemlere kapatılması

Üstteki listede de görebileceğiniz gibi kredi kartının iptal olmasına sebep olan birçok seçenek var. Bunlardan hangisi ile karşı karşıya olduğunuzu bilmeniz gerekiyor. Eğer kredi kartınız kayıp çalıntı sebebiyle iptal olmuşsa bu zaten banka tarafından otomatik olarak açılıyor ve tarafınıza yeni bir kart gönderiliyor.

Kredi kartı borç yüzünden iptal olmuşsa, bu tipte bir problemi aşmak daha zor. Borcunu ödemediğiniz kredi kartı banka tarafından tamamen iptal edileceği için ilk olarak borcun tamamen kapatılması gerekiyor. Ancak kredi kartının yeniden açılacağı garantisi de yok.

Güvenlik sebebiyle kredi kartı iptal olmuşsa, bunun için de banka yeni kart gönderimi sağlayacaktır. Yani herhangi bir işlem yapmanıza da gerek yoktur.

40 YORUMLAR

  1. mrb benim kart litimi 2020 liraydi bu zamanlarda maddi konuda skntiya grdim ve kartta hic para yoktu asgari ucreti ni odemeye 15 gun kala bankayi aradim kapattirdim her ay 4 kac kusur odeyerek borcu kaptana kadar .peki suan kartim halen islem gorurmu o borc bitene kadar ve bidahaki serefe kredi basvurum onaylanirmi sadece bi 15 gun tek bi ara asgarisini gec yatrmostim baskada bi sknti olmadi smdiden saygilar iyi gunler

  2. Kredi kartımın borcunu yapılandırmıştım sonra bir miktar para bulunca ödeyip hepsini kapattım ve 1 kaç ay kapalıydı kartım bugün mesaj geldi iptal edildiğine karşı. Tekrardan kredi kartı başvurusu yapabilir miyim?

  3. Merhaba kredi kartımın limiti 5 bindi hiç kullanmadım iptal ettirdim tekrar açabilirmiyim açılırsada limit aynı olarak kalır mı

  4. Merhabala ben öğrenci gençbankartımı kaybettim ve iptalini gerçekleştirdim kartın ama kredi bölümünden hala harcama yapıyordum kaybolmadan önce kartı geri buldum ve tekrar açtırabilirmiyim? Veya açtırmadan borcunu nasıl ödeyebilirim artık ne bir mesaj geliyor borç hakkında nede askerisi hakkında

  5. kredi kartimi tamami odedim 2800 tl cuma son gun dediler is bankasi ama ayin 17 iptal etmis sistemde avukatlik gorunmuyo ama kart iptal kullabamiyorum ne taomam gerekiyi sube ilgilenmedi

  6. Kartımı geçici olarak kapattırdım. Pazartesi açmayı düşünüyorum ama bu işlemi bankanın şubesinden yapmadım telefon numarası üzerinden yaptım gidip banka şubesinden açtırabilir miyim?

  7. Mutlu müşteri hizmetlerinden kartımı geçici bir süreliğine kapattırdım bugün pazartesi günü açmayı düşünüyorum gidip banka şubesinden mi açtırmam gerekiyor yoksa yine bu numarayı mı aramam gerekiyor. Kartı kapattırma sebebim ortak atm de ya kartım sıkıştı ya da yuttu bankamatik kartı şu anda elimde değil ne yapmalıyım.

  8. Kredi kartımı yapılandırdım her ay taksitlerimi ödedim borç bitti şimdi açtırmam için ne yapmam gerek sigortalı çalışanım aynı banka hesabıma her ay maaşımda yatıyor geri açılırım yeni bi kartamı başvurmam gerek ne yapmalıyım.

  9. Merhaba kartım icralık olmuş ve kartım kapalı olarak gözüküyor kart borcumun tamamını kapatırsam tekrar kullanıma açılır mı ?

  10. Merhaba, garanti kartımı borcundan dolayı yapılandırma yaptırım. Ödemelerimi düzenli olarak yaptım ve borcum bitti. Kullanıma kapanan kartımı açtırmak için geç kalmışım. Şubeden 2 ay sonra yeni başvuru için tekrar gelmem gerektiği söylendi. Ödemelerim bittikten sonra, tekrar açtırmam için geçerli olan süreyi geçmişim malesef.
    Merak ettiğim, yapacağım kart başvurusu, yeni başvuru olarak mı nitelendirilecek? Kart limitim çalıştıgım için yüksekti şimdi çalışmıyorum. Eski kartım üzerinden tekrar yenilenme mümkün olamaz mı?
    Şimden teşşekür ederim.

  11. kredi kartım kapalı dosya avukatlık oldum kredimden dolayı ben bu kredi kartını ödeme yapıp açtırabilirmiyim kullanabilirmiyim

  12. Bankaya 1.236 tl borcum var ıcra dosyası açılmış ödedıjten sonra tamamını dırek yapılandırmadan odeyınce tekrar hesabımı kullanabılırmıyım ?

  13. Kredi kartim kapatildi borcumdan dolayi fakat maasimdan her ay kesiliyor kredi borcumla birlikte actirabilirmiyim kredi kartimi kullanabilirmiyim

  14. Garanti bankasının kredi kartını 7-8 senedir kullanıyorum. 50.000 tl limitli kartımı bankaya yapmış olduğum bir kaç adet bulunan harcama itirazı sebebiyle bilgi vermeden açılmamak üzere kapattı bu durumu kartı kullanmaya çalışırken öğrendim. 1 kere dahi 7 senedir asla borç gecikmesi olmadı ve asgari tutar bile ödemeden dönem borcunu ödedim. Buna rağmen banka kredi kartı kısmında benimle çalışamaycağını aradığımda söyledi bu durumda yapanileceğim birşey var mıdır ? Teşekkürler

  15. 4 bankadan icralık oldum kredimde icralık oldu neyse ki hepsini kapattım ve şuan adıma 1 araba kayıtlı ve hesabımda 3.000 tl var ne zaman temize çıkarım ve ne zaman kredi kartı verirler bana bilgi verirseniz sevinirim saygılar

    • Ödemelerinizi tamamladıysanız düşük limitli ürünler kullanıp düzenli ödemeler yaparak sicilinizi düzeltebilirsiniz.

  16. Ben bir kredi kartı buldum. Atm ye taktığında yuttu. Hiç bir işlem yapmadım. Bununla ilgili kart sahibi beni polise verir mi. Verirsede beni bulabilir mi. Bi ceza gelir mi yardim lütfen

  17. Uc ay asgarı odemeyı gecıktırdım hesap kesım tarıhınden sonra yaptım buhun bana mesaj geldı uc ay asgarı ucretı gecıktırdıgınız ıcın kartınız kulanıma kapatıldı dedı borcunuzun tamamını odersenız tekrar acılıcak dedı ben sımdı borc bulsam tamamını odesem ya acılmazsa boyle bır ımkan varmı

    • Eğer üzerinden zaman geçtiyse böyle bir ihtimal elbette var. Ödemenizi ayarladıktan sonra direkt banka personeli ile görüşerek durumu garanti altına alabilirsiniz.

  18. Biz 1 seneyi çekiyo kredi kartını iptal ettirmiştik şimdi tekrar açtırmak istiyoruz fakat aynı bankanın ek hesap kartımızıda bulunan hesapta 500 tl borcumuz var bu kartı vermelerinde sıkıntı olurmu

  19. Merhaba yapıkredi kredi kartımın asgari ödemesini son 7 aydır işimden dolayı geciktiriyorum bankadan bugün aldığım mesaj ise eğer asgari ödeme olmassa kapatılacağı yönündeydi

  20. Kredi kartını yapilandirdim önce düzenli dedm ama son bi kaç ay birikti 2 taksit varken birini ödedim sonrasında tamamen borcu bitirdim şuan değerlendirmeye aldırmak istiyorum yeniden kartı kullanabilirmiyim atmyr taktığında karton limiti eski kullandığım limit ama kartı kullanmıyorum garanti bankasi

    • Bankanız ile görüşerek kartınızın aktif edilmesi için işlemleri başlatmalısınız.

      Kendiliğinden aktif hale gelmeyecektir.

    • Ödeme gecikmesi sebebi ile kredi kartı kapanmaz. Eğer limiti tamamen kullanmış ve borcunuzu ödememiş iseniz kartı kullanamıyor olabilirsiniz. Borcunuzu ödedikten sonra kartı kullanmayı tekrar deneyin. Yine aynı problemi yaşarsanız mutlaka şubenize giderek durumu görüşün.

  21. geçen ay iş bankası kredi kartımı kapattırdım ve kırarak atmamı söylediler. şuan elimde kredi kartı yok, aynı kredi kartını yeniden nasıl açabilirim bilginiz var mı?

    • İş Bankası ile iletişime geçerek aynı kartı açtırabilirsiniz ancak güncel kredi notunuzun durumuna göre limitiniz değişim gösterebilir.

BİR YORUM GÖNDER

Yorumunuzu bu alana yazın
Buraya adınızı girin